Адреса: м. Харків, вул. Золочівська, 8-А

Телефон: +38 (057) 372-12-20

E-mail: au.gro.esicnn%40esicnn

  • UA

  • EN

Національний науковий центр «Інститут судових експертиз ім. Засл. проф. М.С. Бокаріуса»

Адреса: м. Харків, вул. Золочівська, 8-А

Телефон: +38 (057) 372-12-20

E-mail: au.gro.esicnn%40esicnn

  • UA

  • EN

Національний науковий центр «Інститут судових експертиз ім. Засл. проф. М.С. Бокаріуса»


Інтерв’ю директора ННЦ ІСЕ Сергія Тюлєнєва у телемарафоні «Єдині новини» щодо експертизи Київського метрополітену

Інтерв’ю директора ННЦ ІСЕ Сергія Тюлєнєва у телемарафоні «Єдині новини» щодо експертизи Київського метрополітену

Проведення експертизи щодо руйнувань тунелю Київського метрополітену між станціями Либідська та Деміївська доручено спеціалістам ННЦ «ІСЕ ім. Засл. проф. М. С. Бокаріуса».

20 грудня на каналі «Рада» у телемарафоні «Єдині новини» ситуацію прокоментував директор Центру Сергій Тюлєнєв.

 «На даний час слідством призначена комісійна будівельно-технічна експертиза.

Для виконання комісійної судової будівельно-технічної експертизи необхідно залучення відповідних спеціалістів для з’ясування питань щодо додержання належним чином норм, правил будівництва та експлуатації метрополітенів.

Предметом дослідження буде визначення відповідності/невідповідності виконаних робіт з гідроізоляції проєктній документація з будівництва тунельної споруди між станціями метро «Деміївська» та «Либідська»; технічного стану тунельної споруди між станціями метро; причин пошкодження та руйнування тунельної споруди між станціями метро».

Директор Центру закцентував увагу на тому, що на першому етапі важливо визначити причини виникнення руйнувань тунелю метро, а саме: з’ясувати, чи припустилися помилок або порушень під час проєктування, будівництва або експлуатації, чи ситуацію спричинили зовнішні чинники (будівництво інших об’єктів неподалік тунелю метрополітену), що позначиться на характері обстеження.

«Уже двічі експерти виїзжали на огляд об’єкту дослідження. Буквально за тиждень ситуація значно змінилася. 12 грудня експерти лабораторії будівельно-технічних досліджень ННЦ ІСЕ провели обстеження тунельного перегону. В ході обстеження було виявлено, що на даний час проводяться роботи з закріплення ґрунтів шляхом нагнітання полімерних розчинів за залізобетонну оправу.

На момент обстеження у залізобетонній збірній оправі виявлено багато тріщин, окремі з них мають наскрізний характер, через які вода з породою потрапляє до тунелю. По деяким тріщинам поставлені маяки без дати встановлення, частина з яких має пошкодження. Окремі збірні елементи оправи мають відшарування захисного шару з оголенням робочої арматури, яка в свою чергу уражена корозією. Також, ураження корозією спостерігається на болтах кріплення збірних елементів. Окремі верхні та бокові елементи склеплення змістилися один відносно одного. Виявлено вимивання цементного зв'язуючого на поверхнях тюбінгів у вигляді висолів, напливів та утворення сталактитів. Наявні протікання на стиках між збірними елементами.

Спостерігається діагональні тріщини з відколом у монолітному шляховому бетоні. На шляховому бетоні знаходяться залишки породи (пилуватого піску), який намило через наскрізні тріщини. У тюбінгах (каркас тунелю) наявні незакриті отвори для нагнітання розчину за оправу тунелю.

Через тиждень при обстеженні об’єкта, встановлено наступне:

на зруйнованих ділянках встановлені тимчасові розвантажуючі конструкції, технічний стан тюбінгів погіршився, виникли нові тріщини, ширина розкриття старих тріщин постійно збільшується, у деяких тюбінгів спостерігається руйнування з відпаданням часток конструкцій тюбінга;

через тріщини в конструкціях вода надходить до тунелю;

для повноти дослідження, було обстежено гідротехнічну споруду, а саме: відкритий канал по якому тече русло річки Либідь;

над поверхнею тунелю спостерігаються провали землі, асфальтових доріжок, кіоски мають значні деформації.»

Сергій Анатолійович зазначив, що виконання комісійної судової будівельно-технічної експертизи буде здійснено приблизно за 2-3 тижні, і на даний момент важливо вивчити всю необхідну документацію, відповідно до якої можливо визначити причини пошкодження та руйнування тунелю метро.